آموزش پرامپت‌نویسی با ChatGPT برای برنامه‌ نویس‌ها

poster
پیش‌نمایش دوره

ChatGPT یکی از پرامپت‌های GPT-3 است که توسط OpenAI ساخته شده است. با استفاده از مفاهیم پردازش زبان طبیعی و معماری پرامپت‌های GPT-3، می‌توانید به راحتی از ChatGPT برای تولید پاسخ‌های خودکار به پرسش‌ها و ... ادامه

برگزارکننده:  DeepLearning.Ai  DeepLearning.Ai
مدرسان دوره
4 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:32 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:32 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با پرامپت‌نویسی

 اصول نوشتن پرامپت

 یادگیری بهترین شیوه‌ها برای مهندسی پرامپت

 کشف راه جدیدی برای استفاده از LLMs، از جمله نحوه ساخت چت سفارشی خود

پیش‌نیاز‌ها

دوره آموزش پرامپت‌نویسی با ChatGPT برای توسعه دهنده‌ها برای افراد مبتدی نیز مناسب است و فقط به درک اولیه پایتون نیاز دارد.

 

سرفصل‌های دوره آموزش پرامپت‌نویسی با ChatGPT برای برنامه‌ نویس‌ها

مهندسی پرامپت با ChatGPT برای برنامه‌ نویس‌ها

در این فصل پس از بیان مقدمات، اصول پرامپت و نحوه نوشتن یک پرامپت موفق گفته می‌شود. همچنین استفاده رایج آن نیز شرح داده خواهد شد که شامل موارد زیر است:

  • خلاصه کردن (به عنوان مثال، خلاصه کردن نظرات کاربران)
  • استنباط کردن (به عنوان مثال، طبقه بندی احساسات، استخراج موضوع)
  • تبدیل متن (به عنوان مثال، ترجمه، تصحیح املا و دستور زبان)
  • گسترده کردن (به عنوان مثال، نوشتن خودکار ایمیل)

در نهایت یاد خواهید گرفت چگونه با استفاده از یک مدل زبانی چت‌بات شخصی خودتان را بسازید.

  مقدمه
مشاهده
"06:38  
  راهنما
مشاهده
"17:45  
  تکرار
مشاهده
"13:28  
  خلاصه کردن
مشاهده
"07:43  
  استنباط کردن
مشاهده
"12:11  
  تبدیل کردن
مشاهده
"12:51  
  گسترده کردن
مشاهده
"06:58  
  چت‌بات
مشاهده
"12:35  
  نتیجه
مشاهده
"02:38  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

ChatGPT یکی از پرامپت‌های GPT-3 است که توسط OpenAI ساخته شده است. با استفاده از مفاهیم پردازش زبان طبیعی و معماری پرامپت‌های GPT-3، می‌توانید به راحتی از ChatGPT برای تولید پاسخ‌های خودکار به پرسش‌ها و درخواست‌های کاربر استفاده کنید. در این دوره آموزش پرامپت نویسی chatgpt، به آموزش پرامپت نویسی chatgpt به عنوان یک ابزار NLP پرداخته شده است.

آموزش پرامپت نویسی با ChatGPT برای برنامه‌ نویس‌ها

در دوره آموزش پرامپت نویسی با ChatGPT برای برنامه نویس‌ها یاد خواهید گرفت که چگونه از یک مدل زبان بزرگ (LLM) برای ساخت سریع برنامه‌های کاربردی جدید و قدرتمند استفاده کنید. با استفاده از OpenAI API قادر خواهید بود با  سرعت بالا قابلیت‌هایی را ایجاد کنید که می‌توانند از طریقی یاد بگیرند و ارزش‌آفرینی کنند که در گذشته گران، سخت و بسیار فنی و یا تقریبا غیر ممکن تلقی می‌شد.

در دوره آموزش پرامپت نویسی با ChatGPT برای برنامه‌ نویس‌ها چه مباحثی شرح داده می‌شود؟‌‌

در این  دوره آموزش پرامپت نویسی chatgpt نحوه کار LLMs شرح داده می‌شود و بهترین شیوه ها برای مهندسی پرامپت گفته خواهد شد همچنین به شما نشان می‌دهد چگونه LLM APIs در برنامه‌های کاربردی برای کارهای مختلف استفاده می‌شود. تمامی مفاهیمی که در دوره بیان خواهد شد با مثال‌های زیاد توضیح داده می‌شوند.

آموزش پرامپت نویسی با ChatGPT برای چه کسانی مناسب است؟

دوره آموزش پرامپت نویسی با ChatGPT برای تمامی افرادی که روزانه با این چت بات تحامل دارند و مخصوصا برنامه‌نویسان اهمیت زیادی دارد. با شرکت در این دوره کاربران با بهترین شیوه‌های پرامپت نویسی آشنا خواهند شد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Andrew Ng

اندرو انگ استاد دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد و سرپرست آزمایشگاه هوش مصنوعی استنفورد است. وی هم چنین بنیان‌گذار کورسرا (coursera.org) است و بر اساس گزارش تکنولوژی دانشگاه ام ای تی یکی از 35 مخترع برتر جوان دنیا است.
او دکتری خود را از دانشگاه کالیفرنیا برکلی گرفته و زمینه‌های پژوهش او هوش مصنوعی و علوم رباتیک است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher Isa Fulford

Isa Fulford عضو تیم تکنیکال OpenAI است که سابقه کار در کمپانی‌هایی نظیر Amazon Web Services و AI Instructor را نیز دارد. از کارهای او می‌توان به ساخت ورودی ChatGPT اشاره کرد. عمده فعالیت او در زمینه آموزش افراد در زمینه هوش مصنوعی است.

 
مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
بهاره بهادرعزتی 1402-09-22
ممنون از این پرسش گری بله بنظرم تند صحبت میکردن.پشت سر هم ،بدون فراز و فرود متخصص هستند و مطالب آموزشی خوبه اما نحوه آموزش ضعیف ِ.البته این نظر شخصی منه

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

مفهوم پردازش زبان طبیعی (NLP) و پرامپت‌های GPT-3

در این قسمت، با مفاهیم پردازش زبان طبیعی و پرامپت‌های GPT-3 آشنا می‌شویم. همچنین به بررسی تکنیک‌های استفاده شده در پالایش داده‌ها برای استفاده به عنوان ورودی در مدل ChatGPT می‌پردازیم. پردازش زبان طبیعی یک حوزه پرکاربرد در علم کامپیوتر است که به بررسی و تحلیل زبان‌های انسانی از جمله فارسی، انگلیسی و غیره می‌پردازد. در پردازش زبان طبیعی، یکی از روش‌های استفاده شده، استفاده از پرامپت‌های زبانی است. پرامپت‌های GPT-3 از جمله پیشرفته‌ترین پرامپت‌های زبانی هستند که توسط شرکت OpenAI ساخته شده‌اند. 

به عنوان یک نمونه از پرامپت‌های GPT-3، ChatGPT  قابلیت تولید متون و پاسخ‌های خودکار به صورت زبان طبیعی را دارد. با استفاده از ChatGPT، می‌توانید به راحتی تولید پاسخ‌های مناسب و خودکار به پرسش‌های کاربر بپردازید.

معرفی OpenAI's ChatGPT

در این بخش، با ChatGPT آشنا می‌شویم. مروری بر معماری ChatGPT و ویژگی‌های آن را در این بخش ارائه خواهیم داد. همچنین، به بررسی توانایی‌های ChatGPT در تولید پاسخ به صورت خودکار برای پرسش‌ها و جستجوی اطلاعات خواهیم پرداخت.

ChatGPT  یک پرامپت زبانی محسوب می‌شود که با استفاده از معماری Transformer ساخته شده است. این مدل، قابلیت تولید پاسخ‌های متناظر با یک پرسش را دارد که به درستی توانسته است با استفاده از مجموعه داده‌های بسیار بزرگی که توسط OpenAI جمع آوری شده، آموزش داده شود. 

با استفاده از ChatGPT، می‌توانید به راحتی پرسش‌هایی را مطرح کنید و این پرامپت به صورت خودکار پاسخ مناسب را با توجه به مفاهیم موجود در متن پرسش تولید کند. همچنین، ChatGPT قابلیت جستجوی اطلاعات و تولید متن مناسب برای توضیح آن‌ها را نیز دارد.

نحوه کار ChatGPT

برای استفاده از ChatGPT برای پرامپت نویسی، باید به عنوان ورودی یک متن یا پرسش دلخواه به پرامپت بدهید. سپس با استفاده از یک الگوریتم پردازش زبان طبیعی، ChatGPT به صورت خودکار پاسخ مناسب را تولید می‌کند. ChatGPT  با استفاده از ترکیبی از الگوریتم‌های رمزگذاری و رمزگشایی، به صورت خودکار متن ورودی را پردازش می‌کند. در ابتدا، متن ورودی رمزگذاری شده و سپس با استفاده از یک مدل Transformer پردازش می‌شود. در نهایت، پاسخ مناسب به صورت خودکار تولید می‌شود. در دوره آموزش پرامپت نویسی با ChatGPT ما قرار است با پرامپت یا دستور نویسی برای این چت بات آشنا شویم.

نحوه آموزش ChatGPT

برای آموزش جي پي تی، ابتدا باید یک مجموعه داده بزرگ جمع آوری شود. سپس با استفاده از این مجموعه داده‌ها، ChatGPT به صورت خودکار آموزش می‌بیند. در هنگام آموزش، ChatGPT به صورت تصادفی یک جمله را به عنوان ورودی دریافت کرده و سپس باید پاسخ مناسبی را تولید کند. 

مجموعه داده‌های OpenAI شامل بیش از 45 تریلیون کلمه بوده که از وب‌سایت‌ها و مقالات مختلف جمع آوری شده است. این مجموعه داده‌ها، حاوی اطلاعات متنوع و گسترده‌ای است که شامل متون نوشتاری، حرفه‌ای، غیررسمی و غیره می‌شود. ChatGPT با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی به صورت خودکار و سریع آموزش می‌بیند و با افزایش تعداد پرسش‌ها و پاسخ‌هایی که با آن در تمرین‌ها مواجه می‌شود، بازدهی آن بهبود می‌یابد.

مزایای استفاده از ChatGPT در چت بات‌ها

استفاده از ChatGPT به‌عنوان یک مدل زبانی کارآمد در چت بات‌ها، دارای مزایای فراوانی است. این مزایا به صورت موارد زیر هستند:

۱- دقت بالا: چون ChatGPT با داده‌های بسیاری آموزش دیده است، دقت بالایی در پاسخ‌گویی به سوالات کاربران دارد.

۲- توانایی پاسخ‌گویی به سوالات پیچیده: ChatGPT با توجه به قدرت پردازشی بالا و استفاده از معماری Transformer، قادر به پاسخ دادن به سوالات پیچیده و ترکیبی است.

۳- ارائه پاسخ‌های منطقی و مفهومی: ChatGPT برای پاسخ‌گویی به سوالات، از روش‌های منطقی و مفهومی استفاده می‌کند و در نتیجه، پاسخ‌هایی منطقی و قابل فهم برای کاربران ارائه می‌دهد.

استفاده از پرامپت نویسی در ChatGPT

پرامپت نویسی، به عنوان یک روش مفید برای آموزش مدل‌های گفتگویی، بسیار مهم است. این روش به‌صورت ساده تعریف شده، به این معناست که داده‌های ورودی به مدل با استفاده از یک «پرامپت» تعریف می‌شوند. این پرامپت، قالب دهی و ساختاردهی داده‌های ورودی را به‌صورت دقیقتری تعیین می‌کند.

استفاده از پرامپت نویسی در ChatGPT به منظور آموزش و بهینه‌سازی این مدل، بسیار حائز اهمیت است. در اینجا، قالب‌بندی داده‌های ورودی به مدل، به صورت دقیقی و با استفاده از پرامپت نویسی صورت می‌گیرد. به‌طور کلی، پرامپت نویسی باید شامل دو بخش باشد؛ بخش پرسش و بخش پاسخ. در بخش پرسش، سوال مطرح شده توسط کاربر باید در قالبی مناسب و با توجه به نوع سوال، تعریف شود. همچنین، باید مطمئن شویم که تمام جزئیات و اطلاعات مرتبط با سوال در این قالب گنجانده شده است.

در بخش پاسخ، پاسخ مورد انتظار به سوال مطرح شده برای ChatGPT باید به‌صورت دقیق و با استفاده از عبارات خاص و مناسب، تعریف شود. توجه به جزئیات در این بخش بسیار حائز اهمیت است و باید مطمئن شویم که پاسخ مورد نظر، تمام جزئیات و اطلاعات مورد نیاز را شامل می‌شود. در دوره آموزش پرامپت نویسی با ChatGPT ما قرار است با تمامی تکنیک‌های پرامپت‌نویسی در این چت بات آشنا شویم.

روند آموزش ChatGPT با استفاده از پرامپت نویسی

روند آموزش ChatGPT با استفاده از پرامپت نویسی به صورت زیر است:

۱- جمع‌آوری داده‌های ورودی: در ابتدا، باید تعدادی سوال و پاسخ مرتبط با موضوع در دسترس قرار گیرد. باید مطمئن شویم که این پرسش‌ها و پاسخ‌ها، به‌صورت دقیق و شفاف تعریف شده‌اند.

۲- تعریف پرامپت: پس از جمع‌آوری داده‌های ورودی، باید برای هر سوال، یک پرامپت (Prompt) مناسب تعریف شود که نحوه دستکاری و تغییراتی که در داده‌های ورودی صورت می‌گیرد، را مشخص می‌کند. به عبارت دیگر، پرامپت نویسی، به‌صورت دقیق تعیین می‌کند که چگونه و با چه روشی باید اطلاعات ورودی، به مدل منتقل شود.

۳- آموزش مدل: سپس با استفاده از این پرامپت‌ها، ChatGPT به‌طور خودکار مدل مورد نظر را آموزش می‌دهد. در اینجا باید مطمئن شویم که پرامپت‌ها به‌صورت صحیح و دقیق تعریف شده‌اند و داده‌های ورودی به صورت مناسب و با دقت بالا به مدل منتقل شده‌اند. پس از انجام این مراحل، ChatGPT  آماده پاسخ‌گویی به سوالات کاربران در چت بات‌ها است.

نکات قابل توجه در پرامپت نویسی برای ChatGPT

در پرامپت نویسی برای ChatGPT، باید به چند نکته مهم توجه کنیم. این نکات به صورت موارد زیر هستند:

۱- استفاده از پرسش‌های مستقیم و روان: در پرامپت نویسی، باید سعی کنیم که پرسش‌ها روان و خواندنی باشند و به صورت مستقیم به هدف خود برسند.

۲- توضیح جزئیات: در بخش پرسش، باید به جزئیات توجه شود و تمام اطلاعات مرتبط با سوال در آن گنجانده شود.

۳- استفاده از عبارات مناسب: در بخش پاسخ، باید از عبارات و کلمات مناسب و دقیق استفاده کرده و به مطالب مرتبط با سوال کاربر پاسخ داد. همچنین در این بخش، باید تمام جزئیات و اطلاعات مورد نیاز را شامل شود.

۴- استفاده از نمونه‌های متنوع: برای بهبود کارایی ChatGPT در پاسخ‌گویی به سوالات کاربران، باید از نمونه‌های متنوع برای پرامپت نویسی استفاده کنیم و سعی کرده که پرامپت‌های متنوعی را برای مدل آموزش دهیم.

۵- استفاده از تکنولوژی‌های مکمل: در پرامپت نویسی برای ChatGPT، می‌توان از تکنولوژی‌های مکمل مانند Named Entity Recognition (NER) یا Part-of-Speech (POS) استفاده کرد تا دقت و کیفیت پرامپت‌ها و در نتیجه پاسخ‌های مدل بهبود یابد. با رعایت این نکات و استفاده از پرامپت نویسی مناسب، می‌توان ChatGPT را به‌عنوان یک مدل کارآمد و دقیق در چت بات‌ها استفاده کرد.

نتیجه‌گیری

در توضیحات بالا به عنوان مکمل دوره آموزش پرامپت نویسی chatgpt ، با استفاده از مفاهیم پردازش زبان طبیعی و معماری پرامپت‌های GPT-3، نحوه استفاده از هوش مصنوعي به عنوان یک ابزار NLP برای پرامپت‌نویسی را توضیح دادیم همچنین، با معرفی OpenAI's ChatGPT، مروری بر معماری و ویژگی‌های آن را در این توضیحات ارائه کردیم. 

ChatGPT با توجه به قابلیت تولید پاسخ‌های خودکار و منسجم، به عنوان یکی از پرامپت‌های پیشرفته زبانی، در زمینه‌های مختلفی از جمله ساخت بات چت، پرسش و پاسخ خودکار، خلاصه‌سازی متون، برنامه نویسی، بازار فارکس، ترجمه، یادگیری در تمامی حوزه‌ها و غیره کاربرد دارد. اگر به فکر یادگیری حرفه‌ای پرامپت نویسی در چت جی پی تی هستید هم اکنون با ثبت نام در دوره آموزش پرامپت نویسی با ChatGPT اولین و مهم‌ترین قدم خود را در این مسیر بردارید.

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  DeepLearning.Ai
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:32 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:32 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی